רכז/ת חקלאות וניקוז | מעברים מעיינות כנרת

רכז/ת חקלאות וניקוז

רכז/ת חקלאות וניקוז

17/01/2023
מועצה/אזור/יישוב: 
מספר משרה: 
7925
חברה: 
מועצה אזורית עמק הירדן
תחום: 
אדמיניסטרציה
חינוך/הדרכה
חקלאות ובעלי חיים
קהילה
מקצוע: 
רכז/ת
תאור תפקיד: 

רכז/ת חקלאי אזורי וניקוז במוא"ז עמק הירדן.
רקע:
הוועדה החקלאית בעמק הירדן הינה גוף שעוסק בפיתוח החקלאות באזור, מו"פ אזורי, ייצוג יישובי במסגרת ועדות ענפיות, פיתוח משאבי מים, פיתוח מיזמים בתחום החקלאות, מנוף התיירות החקלאית, דור המשך חקלאי ועוד.
ייעוד:
קידום חקלאות יעילה ורווחית במרחב, ריכוז הניקוז סיוע בפתרונות מול ישובי המועצה שתהא מקיימת ובראיה רב דורית.

דרישות התפקיד וניסיון נדרש: 

א. תיאור התפקיד ניהול וריכוז תחום החקלאות במועצה:
 מתן מענה וסיוע לחקלאים:
 ייצוג:
- ייצוג העמק באירגוני החקלאות ובבתי האריזה.
- נציג המועצה ברשויות הניקוז: כנרת וירדן דרומי.
- שמירה על אינטרסים של מגדלי עמק הירדן בגופים הארציים השונים.

 חינוך:
- ליווי וקידום החינוך החקלאי: מגמת מטעים בית ירח, וביה"ס בחווה.
- ייזום פעילויות להגברת המודעות החקלאית: ימי עיון, יריד החקלאות השנתי, ועוד.
- השתלבות בפעילות התיירותית באזור בכל הקשור לתיירות חקלאית.
- הכשרות לחקלאים ומנהלים באגודות חקלאיות.
- ניהול קהילה חקלאית במרחב במדיות שונות (ידיעון, אתר אינטרנט, פייסבוק ועוד).
 ניקוז:
- ריכוז וסיוע לישובים בפתרונות בעיית הניקוז.
- סיוע לחקלאות ולבעיות בשטחים החקלאיים.
- עבודה שוטפת מול רשויות ניקוז.
- טיפול במערכת הניקוז התת קרקעית (מיפוי, הקמה ותחזוקה).
 ייצוב וגיוס משאבים:
 סיוע בהסדרת קרקעות - נחלות עם הישובים ומשרד החקלאות.
 טיפול בתקציבים מקולות קוראים: איכות הסביבה, שימור קרקע, ועוד.
 סיוע בהשגת תקציבים למו"פ האזורי.
 שמירה על אינטרסים החקלאיים בתחום המים והביוב. כולל טיפול במיכסות המים בשיתוף עם אגודת המים.
 יצירת שיתופי פעולה עם רשויות שכנות.
 ניהול שוטף:
 סיוע ככל הנדרש לראש המועצה בכל הנושאים החקלאיים.
 עבודה שוטפת מול משרדי הממשלה, בדגש על משרד החקלאות.
 עבודה מול גורמים כגון: קק"ל, רט"ג וכד' בנושאים משותפים.
 גישורים בנושאים חקלאיים.
 טיפול בדרכים חקלאיות ראשיות בכפוף למגבלות התקציב.
 מיפוי ממוחשב ושליטה על שטחי הקצאות הקרקע לחקלאות במועצה, כולל מיפוי סוגי גידולים ובקרה משוטפת עם הישובים.
 אחראיות על מתן אישור כריתת עצים (פקיד יערות מקומי).
 סיוע ופעילות עם השיטור המקומי למניעת גניבות חקלאיות.
 אחראיות להפעלת חוק העזר לטיפול בפלישות עדרים.
 טיפול מתמשך להסדרת אתרי הפסולת החקלאית ביישובי המועצה.

 אחראי חקלאות במשק בזמן חרום (חבר בצוות מל"ח):
 פעולות בסיסיות באחריותו:
- ביצוע הערכת מצב עם מנכ"לית המועצה וקב"ט המועצה, והוצאת הודעה לחקלאים.
- הרכז החקלאי יערוך אומדן נזקים ביישובים, בדגש על משק חי.
- הרכז החקלאי יבצע הערכת סיכונים והערכת נזקים צפויים כתוצאה ממחסור במזון ו/או מים לבעלי חיים.
- הרכז החקלאי יסייע לחקלאים לחזור לייצור ולפעול בשעת חירום כבשגרה.
- הרכז החקלאי יסייע לחקלאים בפנייה למס רכוש ולמשרד החקלאות בנושאים הקשורים לנזק ישיר ועקיף לחקלאות.
 פעולות בסיסיות באירוע נקודתי / מתמשך:
- בתחילת תקופת החירום יוציא הרכז החקלאי דף הנחיות ומידע לחקלאים בעניין אופן ההתגוננות, הנחיות לתיעוד נזקים ואפשרות לסיוע כספי, ייעוץ מקצועי לחקלאים והרחקת גורמי סיכון.
- בזמן מגפה חקלאית, או בהיערכות לקראתה, הוועדה תלווה כל פעילות של משרדי הממשלה בשטח המועצה, ותייצג את החקלאים.
- הרכז החקלאי יציע סיוע לחקלאים בליווי מקצועי בזמן ביקור של שמאים או נציגי משרדי הממשלה. המידע יפורסם בכל אמצעי התקשורת העומדים לרשותו, ולמזכירויות כל היישובים.
- הרכז ינחה את המגדלים, במידת הצורך, ליצור מלאי של מזון ומים כדי לאפשר המשך תפקוד המשק גם במקרים של פגיעה מקומית בציוד או באספקה.
- הוועדה תסייע למחלקת התברואה לרכז נתונים על חומרים מסוכנים המוחזקים ביישובים (על ידי חקלאים), תשתתף בגיבוש המלצות לצמצום מלאים בהתאם לצורך, ותסייע בביצוע התהליך (בהסברה והכוונה). בתחילת תקופת החירום יוציא הרכז החקלאי דף הנחיות ומידע לחקלאים, עם הסבר על אופן ההתגוננות, הנחיות לתיעוד נזקים ואפשרות לסיוע כספי, ייעוץ מקצועי לחקלאים והרחקה של גורמי סיכון.
- בזמן מגפה חקלאית, או בהיערכות לה, הוועדה תלווה כל פעילות של משרדי הממשלה בשטח המועצה, ותייצג את החקלאים.
- הבטחת/ אספקת /סיוע באספקת מזון ומים על מנת לאפשר המשך תפקוד המשק גם במקרים של פגיעה מקומית בציוד או באספקה. הרכז החקלאי יציע לחקלאים סיוע בליווי מקצועי בזמן ביקור שמאים או נציגי משרדי הממשלה. המידע יפורסם לכל אמצעי התקשורת העומדים לרשותו, ולמזכירויות כל היישובים.
- הרכז ינחה את המגדלים, במידת הצורך, ליצור מלאי של מזון ומים על מנת לאפשר המשך תפקוד המשק גם במקרים של פגיעה מקומית בציוד או באספקה.
- הוועדה תסייע למחלקת התברואה לרכז נתונים על חומרים מסוכנים המוחזקים ביישובים (על ידי חקלאים), תשתתף בגיבוש המלצות לצמצום מלאים בהתאם לצורך, ותסייע בביצוע התהליך (בהסברה והכוונה).
 ייעוד:
שרות רוחבי כעוגן לפיתוח תוכניות ההתיישבות על שלל מרכיבה הדמוגרפיים, התשתיתיים והחברתיים.
ריכוז הנתונים והמידע, כדוגמת הכנת "תעודת זהות" פרטנית לכל יישוב, ענף, עסק או מוסד חינוכי, וזיהוי כל הגורמים המעורבים בו, מסייע להחליט בנושאים של שירותים מוניציפאליים, פיתוח, בינוי, נטיעות, מסלולי הסעות תלמידים או תנועת רכבים.

תנאי סף להגשת מועמדות:
 ניסיון מקצועי:
 ניסיון מקצועי, מוכח ומוצלח, של לפחות 5 שנים, בתחום החקלאות ו/או הכלכלה.
 ניסיון בעבודה במשרד החקלאות- יתרון.
 הכרה בסיסית של המציאות החקלאית באזור.
 ניסיון בניהול פרויקטים
 ניסיון מוכח בעבודה מול משרדי ממשלה ומועצות אזוריות - יתרון
 ניסיון בניהול עובדים והנעתם.
 היכרות מעמיקה עם אגש"חים, מושבים ומשקים משפחתיים.
 יכולת לייצג את הרשות המקומית בפני גורמים חיצוניים.
 עבודה מול ממשקים ובעלי תפקידים רבים.
 ניסיון מוכח בעבודת מחשוב מערכות ממ"ג.
 השכלה:
 12 שנות לימוד ותעודת בגרות– חובת הצגת תעודה.
 השתלמויות בנושאי ניהול וארגון, מנהל ציבורי בשלטון מקומי, מערכות ממוחשבות, רכזי משק, שיווק ומכירות - יתרון.
כישורים אישיים:
אמינות ומהימנות אישית, יכולת קבלת החלטות, יכולת ארגון ותכנון, סמכויות ונשיאה באחריות, עמידה בלו"ז, כושר ריכוז וטיפול במספר נושאים במקביל, כושר לקיים ולטפח יחסים בין אישיים, כושר התבטאות בכתב ובע"פ, כושר ניהול מו"מ, קפדנות ודייקנות בביצוע, גמישות ופתיחות מחשבתית.

דרישות תפקיד מיוחדות:
 עבודה בשעות בלתי שגרתיות, שעות נוספות, שעות כוננות, נסיעות בתפקיד, ידיעת שפות.
 תושב האזור- יתרון.

תהליכי המיון
עמידה בתנאי הסף, ראיונות מקצועיים, שלבי המיון הסופיים יכללו גם ראיון ואבחון התאמה תעסוקתית למועמדים המתאימים.

__________________________________________________________
_________________________________________________________
ועדת קבלה:
המועמד אשר עומד בדרישות הגיוס מתבקש לעבור ראיון בוועדת איתור/ קבלה של משרד הפנים.
על המועמד למלא טופס למשרה פנויה אותו ניתן להוריד מאתר המועצה בכתובת www.j-v.org.il תחת הכותרת מכרזים, לצרף אליו העתקי תעודות המוכיחות השכלה וניסיון נדרשים, קורות חיים מפורטים ומודפסים , ולשלוח במייל לכתובת hasama@j-v.org.il עד ולא יאוחר מיום 03.02.2023 בשעה 12:00.
מועמד/ מועמדת אשר לא יעבירו את מלוא המסמכים הנדרשים בהתאם למכרז (תעודות המוכיחות השכלה וניסיון מקצועי ממקום העבודה) לא יועברו לשלב הבא.
* הבהרה מגדרית: המכרז נכתב בלשון זכר, אך מופנה לנשים וגברים כאחד.
** הבהרות:
1. עובד מועצה שטרם מלאו לו 24 חודשי עבודה במועצה אינו זכאי לגשת למכרז פנימי ומועמדותו לא תיבחן.
2. בהתאם לחוק שיווין זכויות לאנשים עם מגבלות תינתן העדפה במשרה הנ"ל למועמדים העונים על הגדרת החוק ועונים על דרישות התפקיד.
3. לפי סעיף 173ב' לפקודת העירייה תינתן עדיפות למועמדים בני העדה האתיופית העונים על דרישות התפקיד.

השכלה נדרשת: 
תיכונית
היקף המשרה: 
משרה חלקית
סוג המשרה: 
משרה חלקית
המשרה מיועדת לגברים ונשים כאחד. רק פניות מתאימות תענינה.

משרה זו סגורה ולא ניתן לשלוח אליה קורות חיים.

סגור