קצין/ת ביטחון מוסדות החינוך למחלקת בטחון
קצין/ת ביטחון מוסדות החינוך למחלקת בטחון
16/05/2024למועצה אזורית עמק הירדן דרוש/ה קצין ביטחון מוסדות החינוך למחלקת בטחון.
תיאור התפקיד:
שמירה על הביטחון ועל הבטיחות במצבי שגרה וחירום של מוסדות החינוך. קיום סדרי הביטחון במוסדות החינוך, היערכותם למצבי חירום ולטיפול בנושאי הבטיחות באותם מוסדות.
תחומי אחריות:
1. הכנת תכניות עבודה שנתיות ותכניות תקציב הביטחון במוסדות החינוך:
א. הצפה של צרכים בתחומו לקראת תכנון תקציב שנתי או במהלך השנה.
ב. גיבוש תכניות עבודה והצגתן לאישור הממונה.
ג. ביצוע תכנית העבודה השנתית שלו ושל רכז הביטחון הבית- ספרי.
2. לוודא קיום סדרי הביטחון במוסדות :
א. הנחיית המוסדות החינוכיים בהכנת תיקי ביטחון וביצוע מעקב תקופתי אחר עדכון התיקים.
ב. ריכוז ווידוא עדכניות הנתונים המתקבלים מהמוסדות החינוכיים.
ג. הכנת תיק שטח בתיאום עם הנהלת המוסד החינוכי, עם משטרת ישראל ועם מהנדס הרשות המקומית, באמצעות רכז הביטחון בבית הספר.
ד. הנחיית מנהל המוסד החינוכי בתכנית האבטחה על פרטיה וסדריה בהוצאתה לפועל.
ה. לוודא הוצאת אישורי בטיחות למוסדות החינוך עד אמצע אוגוסט מדי שנה.
3. תפעול ניידת האבטחה/ סיור והיערכותה לאירועי חירום ושגרה במוסדות החינוך:
א. העברת נתוני מוסדות החינוך לניידת אבטחת מוסדות החינוך.
ב. בדיקת נוהלי התקשורת בין ניידת האבטחה למוסד החינוכי ולגורמי החירום השונים.
ג. קביעת הנהלים לביצוע סיורים בין מוסדות החינוך.
4. פיקוח על קבלתם ועבודתם של מאבטחים במוסד החינוכי:
א. ווידוא עמידת חברת האבטחה בדרישות הרשויות המוסמכות בהסכם ההתקשרות.
ב. ראיון המועמדים לתפקידי אבטחה במוסדות החינוכיים.
ג. ווידוא קיום הכשרות המאבטחים המתקיימות ע"י החברות המעסיקות בהתאם להנחיות המשטרה על בסיס אישור חברת ההכשרה ופנקס מאבטח.
ד. קיום פגישות עדכון עם המפקח מטעם חברת האבטחה.
ה. תדרוך המאבטחים עם כניסתם לעבודה.
ו. ביצוע ביקורות על עבודת המאבטחים בשגרה.
5. ניהול ההיערכות למצבי חירום במוסדות חינוך פורמאליים ובלתי פורמאליים:
א. קיום סדרי הביטחון וההתכוננות למצבי חירום של מוסדות החינוך ברשות המקומית בהתאם להנחיות אגף בכיר לביטחון, בטיחות והיערכות לחירום במשרד החינוך, צה"ל, פיקוד העורף, רח"ל, מד"א ומשטרת ישראל.
ב. תדרוך והעברת הנחיות לסגל ההוראה בתחומי הביטחון, הבטיחות וההיערכות לשעת חירום.
ג. סיור בנקודת ריכוז התלמידים, בלוויית קצין אבטחה של משטרת ישראל, וקביעת תכנית האבטחה.
ד. הקצאת מרכיבי הביטחון הנדרשים למוסדות החינוכיים על פי סדר עדיפויות, בהתאם לתקציב שיועמד על ידי הרשות והמחוז ובהתאם להנחיות מעודכנות של חוזר מנכ"ל.
ה. סיוע למוסדות בלתי פורמליים ברשות המקומית בנושאי הביטחון השוטף וההיערכות לשעת חירום ופיקוח על סדרי הביטחון הננקטים על ידם.
ו. התחייבות להצבה בחירום במועצה (מל"ח ועוד).
ז. ניהול ותחזוקה של מחסני חירום במועצה.
ח. סיוע לקב"ט המועצה בהתאם להנחיות.
6. קיום ביקורות ביטחון ואבטחה במוסדות החינוך:
א. ביצוע סקר קיום מרכיבי ביטחון ותקינותם על פי הנחיות חוזר מנכ"ל.
ב. ביצוע ביקורות לתוכנם ועדכניותם של תיקי הביטחון המוסדיים, תיקי שטח ולוודא ביצוע ביקורות מצאי ותקינות ציוד החירום במוסדות החינוך על ידי הנהלת המוסד.
ג. וידוא תיקון ליקויים קודמים ודיווח התוצאות למנהל המוסד, למנהל תחום ביטחון, בטיחות וחירום מחוזי ולגורמים רלוונטיים ברשות המקומית.
ד. קיום ביקורות פתע לבדיקת סדרי הביטחון ופעילות המאבטח במוסדות החינוכיים ודיווח התוצאות למנהל המוסד, למנהל תחום הביטחון, הבטיחות והחירום המחוזי וגורמים רלוונטיים ברשות המקומית.
ה. קיום ותרגול נהלי הביטחון והבטיחות במוסדות החינוך, ולמוכנותה של מערכת החינוך למצבי חירום ולדיווח בהתאם לחוזרי מנכ"ל משרד החינוך ובכפיפות להנחיות מנהל תחום ביטחון, בטיחות וחירום מחוזי.
7. אבטחת פעילות בלתי שגרתית במוסד החינוכי ומחוצה לו:
א. הנחיית מוסדות החינוך בנוגע לסדרי הביטחון והבטיחות הננקטים על ידם בעת קיום אירועים ובעת פעילות בלתי שגרתית במוסד ומחוצה לו בהתאם להנחיות ביטחון רלוונטיות.
ב. הכנת תכנית אבטחה לאירועים של מוסדות חינוך המבוצעים בתוך שטח בית הספר או מחוץ לו באישור משטרת ישראל והנחיית המוסד החינוכי בהתאם.
ג. סיוע למנהלי מוסדות החינוך בכל הקשור לארגון הטיולים, לתיאומים ולהבנת הנהלים והנחיות הביטחון והבטיחות בנושא הטיולים.
ד. ביצוע ביקורת טרום טיול ובהיעדרו תבוצע על ידי רכז הביטחון/ סגן מנהל/ מנהל בית הספר.
ה. הנחיית סדרי הביטחון, הבטיחות וההיערכות לחירום בקייטנות ובמחנות בתחום האחריות של הרשות המקומית, ופיקוח עליהם לרבות תדרוך גורמים רלוונטיים, מתן אישורים ביטחוניים, ווידוא הסדרי ההתקשרות מול גורמי ביטחון.
ו. מעקב ובקרה על הסדרי האבטחה בקייטנות ובמחנות לרבות ביצוע ביקורות מדגמיות.
ז. קביעת אזורים בהם יועסקו עובדי קבלן במקרים בהם יש צורך בביצוע עבודות בתוך/ בצמוד למוסד החינוכי.
8. ניהול וביצוע הכשרות והשתלמויות לבעלי תפקידים בתחום הביטחון, הבטיחות וההיערכות לחירום של מוסדות החינוך:
א. קיום הדרכה והשתלמויות סגל ההוראה והתלמידים במוסדות החינוך תוך ארגון וביצוע פעולות הדרכה והשתלמויות הקשורות לנושאי אחריותו במוסדות החינוך אם בהדרכתו ואם בייזום פעילויות שונות (הדרכות והשתלמויות בנושאים הבאים: חפץ חשוד, השתלמויות לרכזי ביטחון השתלמות "עזרה ראשונה", השתלמויות "כיבוי אש", השתלמות עורף, השתלמות ביטחון, השתלמות בטיחות השתלמות רכזי טיולים ותדרוכים שוטפים של נושאי תפקידים במערכת החינוך וכיו"ב).
ב. ווידוא השתתפות ומעבר רכזי ביטחון בקורס הכשרה בסיסי (60 שעות) וביצוע ריענונים בנושאי ביטחון, בטיחות והיערכות לחירום, ובכלל זה פעילות חוץ בית ספרית, לא יאוחר מסוף חודש ספטמבר, וביצוע ריענון תקופתי כמפורט בתכנית העבודה השנתית.
ג. קיום הדרכה והשתלמויות בנושאי חירום למנהלים, לרכזי ביטחון, לגננות, לצוותי החירום הבית ספריים.
ד. הדרכת הנהלת בית הספר במקרה של תכנון ביצוע תרגילים על ידי יחידות פיקוד העורף/ צה"ל/ המשטרה, בהם מתבקש שיתופם של תלמידים.
ה. ייזום וקיום תרגילים (תרגילי ערנות, תרגילי פינוי, פח"ע, שריפה וכיו"ב) בתחום הביטחון במוסדות החינוכיים.
9. אדמיניסטרציה – קב"ט מוס"ח נדרש לתת מענה משרדי - מענה וטיפול מול משרדי ממשלה, הפקת דוחות, מענה טלפוני, התכתבויות מול גורמים שונים, פרוטוקולים, תיאום מול גורמי הצבא, ומשימות בהתאם להנחיות מנהל מחלקת חירום וביטחון.
מאפייני העשייה הייחודיים:
• קבלת החלטות במצבי חירום.
• הדרכת בעלי תפקידים בתחומי הביטחון.
• בטיחות והיערכות במצבי חירום.
• נסיעות במסגרת התפקיד.
• עבודה עם אוכלוסייה אזרחית במצבי שגרה וחירום.
תנאי סף לתפקיד:
השכלה –
• 12 שנות לימוד או תעודת בגרות מלאה- בהצגת תעודה.
• תואר B.A באישור המל"ג – יתרון.
קורסים והכשרות מקצועיות-
• קצין בצה"ל או משטרה או בעל ותק בתפקיד ביטחוני רשותי/ ממלכתי של 3 שנים לפחות (מעבר לשירות החובה בצה"ל או במשטרה).
• על המועמד לעמוד בדרישות ההסמכה של קורס מנהלי ביטחון וקב"טי מוסדות חינוך של משרד החינוך.
ניסיון מקצועי:
• קצין בצה"ל או משטרה או בעל ותק של 3 שנים בתפקידים מקצועיים בתחום הביטחון ו האבטחה (מעבר לשירות החובה בצה"ל או במשטרה).
• תינתן עדיפות לקצין בצה"ל/ משטרה
• היכרות עם מערך החירום והצלה ברשויות מקומיות- יתרון.
ניסיון ניהולי:
• ניסיון בניהול צוות עובדים של שנה לפחות.
דרישות נוספות:
• שפות - עברית ברמה גבוהה.
• הכרת יישומי המחשב.
• יחסי אנוש טובים, יכולת עבודה בצוות כולל ניהול, יכולת עבודה עם ומול קהל, אמינות, מהימנות אישית, קפדנות ודייקנות בביצוע העבודה, כושר התבטאות בכתב ובע"פ, יסודיות.
• רישיון בתוקף.
• רישום פלילי: היעדר הרשעה בעבירת מין, בהתאם לחוק למניעת העסקה של עברייני מין, תשס"א-2001.
• סיוע בהפעלת המטווח בשגרה ובחרום.
• הכשרה כמדריך ירי- יתרון.
ועדת קבלה:
המועמד/ת אשר עומד בדרישות הגיוס מתבקש לעבור ראיון בוועדת איתור/ קבלה של משרד הפנים
על המועמד/ת למלא טופס למשרה פנויה אותו ניתן להוריד מאתר המועצה בכתובת www.j-v.org.il תחת
הכותרת מכרזים, לצרף אליו העתקי תעודות המוכיחות השכלה וניסיון נדרשים, קורות חיים מפורטים וטפסים
עד ולא יאוחר מיום 31.05.2024 בשעה 12:00 לשלוח במייל לכתובת hasama@j-v.org.il.
מועמד/ מועמדת אשר לא יעבירו את מלוא המסמכים הנדרשים בהתאם למכרז (תעודות המוכיחות השכלה וניסיון מקצועי ממקום העבודה) לא יועברו לשלב הבא.
* הבהרה מגדרית: המכרז נכתב בלשון זכר, אך מופנה לנשים וגברים כאחד.
** הבהרות:
1. עובד מועצה שטרם מלאו לו 24 חודשי עבודה במועצה אינו זכאי לגשת למכרז פנימי ומועמדותו לא תיבחן.
2. בהתאם לחוק שיווין זכויות לאנשים עם מגבלות תינתן העדפה במשרה הנ"ל למועמדים העונים על הגדרת החוק ועונים על דרישות התפקיד.
3. לפי סעיף 173ב' לפקודת העירייה תינתן עדיפות למועמדים בני העדה האתיופית העונים על דרישות התפקיד.
הודעה בדבר זכותו של מועמד עם מוגבלות לקבל התאמות הנדרשות לו מחמת מוגבלותו בהליכי הקבלה.
בברכה,
אביגייל קציר מיה ונטורה
מנהלת אגף מש"א מנכ"לית המועצה
משרה זו סגורה ולא ניתן לשלוח אליה קורות חיים.
סגור